Dag 15 -16 Januari 2024

16 januari 2024 - Amed, Indonesië

Dag 15 - 16 Januari 2024

6.15 uur wakker. Vanmorgen nieuwe "weeklenzen" in. Week 2: Ideaal. Ze kunnen 1 week dag en nacht in blijven. Handig, doe dit alleen in de vakantie. Ben aan de diarree, dus neem een "stopper". Half 9 ontbijt. Ik neem toast -wit brood om te stoppen.  Voel me wel goed, maar ga rustig aan doen vandaag. Oke, nog rustiger aan doen. We doen al rustig.  Dit is onze eerste vakantie zonder duiken. Wat een genot/rust. Duiken is bijna "werken" we hadden dan ook altijd onze eigen uitrusting mee. Dat heeft onderhoud/tijd/aandacht nodig. We weten niet wat ons nu overkomt. Om 11 uur wordt ons huisje voor de eerste keer schoon gemaakt. Daarna zwemmen in het zwembad. 1 uur weer brood gegeten.

Geen fijne ervaring met Bahari. Er werd 2x gevraagd of we morgen gingen vertrekken ? Vandaag vroeg een vrouw gaan jullie vandaag weg?  Sorry mensen dit voelt niet fijn voor ons. Kijk je boeking na en je weet het. Wij hebben 6 jaar 2 maanden trekken door Indonesië ervaring. Ervaring leert dat veel mensen hier niet naar school zijn geweest, ze onthouden NIETS!!!  Het erg gehorig/onrustig. Luide muziek bij de buren, en Amed is voor ons een tweede Kuta geworden. Van een slaperig vissersdorpje wat het in het verleden was,  en nog steeds staat vermeld op internet is geen sprake meer. Snorkelen blijft mooi,  maar de entree om in zee te komen is belabberd. Neem sowieso waterschoenen mee. Wij dragen die altijd, maar zelfs dan is het nog een uitdaging om in zee te komen. Komende jaren skippen we Amed helemaal, wij zijn op zoek naar de rustige/authentieke plekken op Bali. Die zijn er steeds minder. Wel in Tembok. We gaan ook nog naar Flores, daar ook authentiek. Autenthiek zien, wel westers beleid bij accommodatie. Hoop dat er plekken overblijven in Indonesië. We zullen steeds verder moeten reizen. Tip:het eiland "Arborek" - Papua is geweldig maar vergt veel reistijd.

Je kan niet altijd 6 gooien. Maar gezien onze ervaring en steeds ouder worden, denk ik dat we betere accommodaties in de toekomst gaan boeken. Lees: minder ergenis. Toch onder "westers" management. Lokale bevolking loopt gewoon 20-30 jaar achter.  Bij de lokale bevolking is pionieren en avontuurlijk, maar "Altijd Wat". Mijn standaard wordt hoger zowel in Nederland als hier. "Goed voor jezelf zorgen,  ik heb maar 1 leven,  en dat was al bijna voorbij na de taxi- crash" ! Vandaag tenang saja"/rustig aan gedaan, moe van de diaree, het gaat alweer beter. "Thuis" Noodless-soep gegeten van die pakjes waar je water bij moet gieten. Morgen weer verder trekken naar Candidasa. Volgend jaar ook minder trekken hoop ik. We doen het zelf, maar waarom? Verandering. Gaan morgen weer Gojek of Grab proberen €183.000 beiden. 21.00 uur naar bed. Geen foto's vandaag.

1. Nancy Van Oss:
    16 januari 2024
    Cola drinken stopt ook de diarree Thea deed ik in Thailand die ijsblokjes is van dat vieze water gemaakt en daar ga je dan.
    Afgezien dat je die schoentjes al aan en dan nog een uitdaging voordat je kunt snorkelen houdt menigeen een.
    Je zult maar wat breken brrrr
    Steeds tegen dat dimmen aan lopen ergert steeds meer kijk dan eerst in je agenda voordat je wat vraagt assertief ho maar de klamboe ja bekend want daar staat n bed onder.
    Op Biak nieuw genen is mijn zus geboren en ik GEMAAKT 🤭😂
    Grab €183,— op wat mag dat wezen krab 🦀 of een vlucht naar n eiland?
    Jullie lopen wat km af en dan na te gaan ik momenteel geen 100 meter dan al buiten adem.
    Volgende week weer naar de cardioloog we zien wel.
    Fijne reis verder nog en hopelijk weer foto’s.