Dag 13 -11 Januari -Wachtdag 3 in Manado

11 januari 2016 - Manado, Indonesië

Ontbijten, met  groene pannenkoek ( kleurstof ) ziet er chemisch uit, toch probeert ik het, het proeft niet echt anders, maar nu proef ik niet 100% . Maar is weer eens wat anders. Verder was er ook rijst. Na het eten weer op de computer. Met de bemo naar de stad. Kost 4.000 p.p, enkele reis. We eten bij een nieuw restaurant. Ook hier zitten we een tijdje voordat er iemand komt.Er zitten al een paar mensen te eten anders zou je zeggen dat het een schoollokaal was. Er is weinig gezelligheid aan. Dit is overal zo. Heel weinig of geen decoratie. Alles is een beetje smoezelig. Er staan tafels en stoelen en dat is het. Ik bestel een curry ajam die is erg lekker. Weer met de bemo terug. Ik heb een verrassing voor Johan geregeld hij gaat morgen duiken bij "Thalassa" in Manado.Veel plezier van mijn Indonesische simkaart, je belt duikcentrum, restaurant of taxi, zonder afhankelijk te zijn van iemand anders.  Ook heerlijk met 4 gigabyte data. Gebruik het ook om te navigeren onderweg als we ergens naar toe lopen. Of om woorden te vertalen met de vertaal app. Ook ideaal om je vlucht of hotel te boeken en je tickets via de app te tonen op het vliegveld. Ideaal. Geen plattegrond nodig geen zwaar woordenboek mee sjouwen. Terug bij het hotel een taxi "Bluebird" besteld voor vanavond, dan gaan we eten bij nummer één van TripAdvisor. Ben benieuwd! In lovina kan je echt super lekker eten, jammer genoeg is dat in Manado niet het geval. Lekker eten vind ik ook belangrijk in de vakantie. De bediening hier is ook ronduit belabberd, ze gooien  bijna het eten op tafel, en zeggen niets, en lopen weer weg. Ze hebben geen goede omgangsvormen.Dus je blijft niet gezellig natafelen.
Met mij gaat het weer een beetje beter maar ik kan nog steeds niet klaren. Vraag me bijna af of het deze vakantie nog gaat gebeuren? Er zit geen beweging in. Slik in één jaar niet zoveel medicijnen als nu in één week. Helaas tot nu toe weinig verbetering. Moet toch de natuur zijn gaan laten gaan vrees ik.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade