Vertrek naar Tenerife 26-Oktober 2023

27 oktober 2023 - Puerto de la Cruz, Spanje

Dag 1 Tenerife  26 Oktober 2023

11.00 met de bus Barneveld Noord naar Schiphol. 12.45 uur bij Schiphol. We hadden een "tijdslot" gereserveerd. En waren daar 5 minuten later door. TOP!!! Dat gaan we in het vervolg altijd doen! Het ging zo snel, dat ik dat ineens dacht. O we hebben ons drinken nog niet op, en hadden nog koffie in de thermosfles. Tot onze verbazing werd er niets weggegooid en konden we later bij de Gate,  (C9 - was C15) en in het vliegtuig koffie drinken. hahaha...... niets blijft bij het oude. Of moet ik zeggen alles wordt weer het oude? Net als voor de aanslagen 11-09-2001.

Er kunnen weer aanslagen gepleegd worden, of ze moeten de vloeistoffen herkennen tijdens de security-scan???

Onze handbagage mag mee het vliegtuig in. Een man voor ons met een grote handtas moet zijn tas laten staan en deze wordt in het bagageruim geplaatst. Hij baalt, maar wint deze discussie natuurlijk nooit.

Heb er zo'n zin in, het is nu 2 jaar geleden dat we naar Mallorca gingen. Dat we gevlogen hebben.

We vertrekken 15.30 uur voor een vlucht van 5 uur. We vliegen over Engeland met tegenwind. Pfttt. Haha.
In het vliegtuig dragen wij een mondkapje, zodat de lucht in onze neus vochtig blijft. Door de airco hadden we regelmatig last van keelpijn en verkoudheid als we geland waren, vandaar deze voorzorgsmaatregel. Met corona-tijd hadden we hier geen last van tot we hoorde waarom dat was,  nu blijven we het doen tijdens onze vlucht. Het werkt tot nu toe nog elke keer. Kleine moeite,  groot plezier.

We landen 20.20 uur Nederlandse tijd. En lopen naar buiten naar de groene "Titsa" bus. Er is een Nederlandse vrouw die hier woont, ze zegt ons precies waar de bus vertrekt en helpt ons bij het bij het overstappen. TOP!!! Dat scheelt energie en frustratie/irritatie. Openbaar vervoer is goed en toegankelijk op Tenerife. De rit kost € 9.35 enkele reis. p.p. + € 5,- voor het tweede gedeelte. We eindigen met bus 102, en we zijn in Voorthuizen begonnen met bus 102. De cirkel is rond. Na 2 bussen (10 + 102) zijn we in 22.30 uur (in Nederland 23.30 uur) bij ons Hotel "Be live" for adults only. Inchecken gaat in "Halloween stijl. Haha.  We zitten op etage 11 (van de 12)  kamer 1109. We gaan even bij het restaurant op de hoek nog een pizza eten voor €6,- en cola voor €1,70 in het buitenland drink ik cola, thuis nooit.  Maar cola schijnt te helpen tegen diaree. Dus dat doen we dan trouw.

Om 23.50 uur slapen. Mooi geweest.

Het is hier 1 uur vroeger,  en ik hier gaat zaterdag de wintertijd in. Dus het blijft 1 uur vroeger.