Vakantie Malta 16 Oktober 2021

16 oktober 2021 - Barneveld, Nederland

Na het hele corona gebeuren van 1,5 jaar,  gaan we eindelik weer doen waar wij gelukkig van worden: de Wereld ontdekken/verkennen- voelen - en vooral ruiken. Ooit een lezing gevolgd van "Middas Dekker" die zei:" We hoeven eigenlijk niet meer op vakantie,  alles is te zien op internet, maar de geuren missen we." Het is ons altijd bijgebleven.

2018 voor de laatste keer gevlogen. (Mallorca ook herfstvakantie) In 2019 busreis door Duitsland/Zweden/Finland naar de Noordkaap in Noorwegen. Alles is mooi op zijn tijd. Daarna wat korte tripjes naar Antwerpen, 2x & 2x Valkenburg. Verder oppassen in Den Haag.

Nu weer een vliegvakantie. Anders dan voor de corona. Mondkapje in OV -bus/trein, en vliegtuig. In het vliegtuig deed ik het altijd al, dat scheelde mij een verkoudheid. Door te ademen met een mondkapje op blijft de lucht die je ingeademd vochtig,  en dat helpt tegen de droge lucht van de airco en het luchtfilterreinegingssysteem  in het vliegtuig. Ook moeten we diverse papieren invullen zoals een gezondheidsverklaring, en PLF (Passagiers Locatie Formulier. Verder je corona vaccinatie bewijs, zowel nationaal als internationaal. Als je NIET gevaccineerd bent kan je NIET naar Malta, zij accepteren  geen PCR test.

We gaan om 11 uur met de bus naar centraal station in Arnhem. 11.00 bus
12.45 trein luchthaven Duitsland Düsseldorf.
15.15 uur Skytrain/monorail = gratis
17.15 uur inchecken wij zijn de eersten.Betekent dat de handbagage mee aan boord mag. Het vliegtuig was vol geboekt en dan mogen de eerste 100 handbagage koffers  mee. ( van de 180 passagiers) Dat is heerlijk. Ook bij het boarden zijn we nr 10. 🤭🤗🤫 eigenlijk mocht dat niet, eerst moest business class,  and priority 😁😄 Johan # boefje zei: "Kom we gaan  gewoon, anders sturen ze ons maar terug. "sturenDe gingen moeiteloos door, wat een poppenkast/circus/discriminatie  allemaal
2x handbagage en 2x handtas mee aan boord.
19.50 uur aan boord, (15 minuten vertraging) 20.15 uur vertrek, 2,5 uur vliegen. Zalig.
22.45 landen 23.55 met de bus naar hotel, we worden  als eersten afgezet,  en kregen nog een sandwiches en flesje water en chips bij de receptie . 1.00 slapen, zelfs Johan is moe.