Dag 38 - 8 Februari-naar Kuta "Poppies lane"

11 februari 2024 - Nusa Dua, Indonesië

8 Februari

Ontbijt, lekker healthy, yoghurt met muesli en fruit. Ik doe er nog wel papaya juice bij anders vind ik het te droog. Johan noemt het voer voor "Eddy" (paard van Michiel) haha.
We nemen beiden een "Grab-motor."(Uber in Nederland)  €3,- naar Kuta. 20 kilometer. De eerste Grab moter weiger ik. Hij heeft wel een helm bij zich maar het bandje om vast te maken is stuk. De chauffeur zegt...."Het is wel veilig! Haha. Dacht het niet.....na 2-3 minuten komt er een andere moter, met een goede helm. Ik vertrek 10 minuten later, en haal Johan in Kuta in. Grappig. Johan had het niet door een ik raak zijn arm aan tijdens het passeren,  hij kijkt verbaast.  Haha.
We komen net gisteren uit Kuta vandaan maar ik moest daar "rusten." Nu heb ik weer energie, en mag ik weer leuke dingen doen. De reden is Johan wil een batterij voor zijn horloge, en in Kuta zien we 3 horlogewinkels bij elkaar. De eerste had geen batterij, nr 2 & 3 ook niet, conclusie hij zal het zonder horloge tot thuis moeten doen. Hij wordt er niet vrolijk van! Les:  "Volgend jaar voor de vakantie een nieuwe batterij erin. We gaan eens kijken wat er van "Poppies lane 1 & 2" over is? We schrikken enorm "NIETS MEER!!!" Het is verlaten, verloedert, en er wordt een nieuw groot hotelcomplex gebouwd. Wow zeker niet meer DE  Poppies lane  van 2016. Daar kochten we meestal de souvenirs. We kopen altijd een koelkastmagneet voor mijn schoonmoeder, en een (pillen)doosje met iets van Bali erop voor mijn moeder. De magneet kunnen we afvinken, het doosje niet. We zoeken rustig verder. Laatste kans op het vliegveld over 3 weken. We kopen nu in en groot warenhuis onze souvenirs. Nog een paar "gekko's, voor onze verzameling. Vandaag ons petje op tegen zonnesteek, en het voelt als een suana (lekker) we zweten enorm. Ik voel het zweet in een straaltje langs mijn kuit lopen.
We eten weer Indiaas, bij "New Delhi" ik heb heerlijke gemarineerde  kip van de BBQ, met mintsaus op yoghurt basis. De lekkerste kip tot nu toe. Met de lekkerste saus. Wow. Genieten. We kunnen beter op reis naar India. Haha. De kruiden zijn hier beter uitgebalanceerd. Dus het is/wordt een reis in Indonesië met indiaas voedsel.  Johan besteld Grab naar onze accommodatie in Nusa Dua. En ik bestel een "Gojek" alleen naar "Naturel" een schoonheidssalon. Het is een Russisch bedrijf, en Russen zijn echt meesters op dit gebied. Echte "MUA's" (make-up artist) ik voel me hier veilig, en voel me nog veel veiliger in Maleisië,  daar is echt enorm veel security zichtbaar op straat, en bij de hotels. Ik kom aan een bespreek mijn wensen,  bekijk de salon en vraag wat over hygiëne. Het bevalt me uitstekend wat ik hier hoor & zie dus ik maak een afspraak. En vraag een prijsopgave het is 1/3 goedkoper dan in Nederland dus dat is mijn eerste winst. En scheelt voor mij aanzienlijk. Heb NU tijd en zin,  dus ik zeg "JA!" Een nadeel als je 1 rit/motor besteld hebt, kan je geen andere bestellen tot de eerste op bestemming is. Dus bestellen ieder bij een andere aanbieder. Gelukkig zijn er 2 mogelijkheden. We slaan diner weer over,  en ik neem een yoghurtje van de supermarkt, heb altijd iets te eten bij me. Vaak een banaan of een zuivelproduct. Ga half 10 slapen.

Jouw reactie