Dag 36 -"6 Februari- planning rond voor komende 3 weken

9 februari 2024 - Kuta, Indonesië

Ben geland....beetje bijgekomen, vandaag nog 1 rustdag. Half 9 ontbijt. 10 uur een activiteit volgen in het hotel, ze hebben elke dag iets. Vandaag doe ik mee, een natuurlijk drankje maken. "Jamu"

200 gram tumeric (curcuma)

50 gram palmsuiker

25 gram Tamarin.

Halve theelepel zout.

Blenden- 50 minuten koken.

Het smaakt apart wel lekker.

11 uur een 2,5 uur durende massage. Kan wel een halve dag gemasseerd worden, zo heerlijk vind ik dat.

We kijken nu wat we gaan doen met de tijd die ons nog rest. We hadden het plan om naar nog maar Flores te reizen. "Komodo" - eiland of "Rinca", maar vinden 1 uitstapje deze reis wel prima. Komodo & Rinca hebben we beiden bezocht in 2014. Geweldig. Graag nog x naar toe, maar we gaan Flores dit jaar skippen.....en plannen die volgend jaar als uitstapje vanuit Maleisië. Wat gaan we nu doen?

dat is een nadeel van zelf je reis organiseren, je moet ALLES regelen, vluchten, ecd- formulieren (om indonesia binnen te komen) geldzaken, telefoon, taxi's ( vervoer) enz. Waar gaan we slapen - eten welke attracties gaan we bezoeken. Keuzestress. Vergelijken, uitzoeken hoe apps & diensten werken. Onze generatie is niet met de smartphone in de hand geboren. Mijn eerste Nokia (alleen sms- en) had ik toen ik 36? was. 2 jaar later de eerste Smartphone met Internet & WA toen ik 38 was. Dus bijna 4 decennia niet mee opgegroeid, daar lopen wij nu tegenaan. Het komt goed, durf goed om hulp te vragen, en wil graag leren, en ben (erg) nieuwsgierig. Maar soms lukt het gewoon niet, dan stappen we over op plan B. zoals nu. I.p.v. Flores gaan we naar Nusa Dua. In de 6 jaar dat we samen naar Bali gaan zijn we daar nooit geweest. We gaan daarna naar Sidemen en Nusa Penida, ook nooit geweest, dus vanaf nu is bijna alles nieuw.

6 nachten: Nusa Dua- "Kubu Garden Suites & villa's" van 7 t/m 13 Februari

7 nachten: Sidemen- "Abian Ayu Villa. 13 t/m 20 Februari. Helaas was onze eerste keus "Sawah Indah" niet meer beschikbaar.

2 Nachten: Sanur 20 t/m 22 Februari.

Daar bagageopslag voor onze koffers.

6 nachten: Nusa Penida 22 t/m 28 Februari

2 nachten: Kuta RakaAyu 28 t/m 1 Maart. We slapen er 1 nacht. Maar moeten 21.00 uur op vliegveld zijn, dus willen een kamer hebben tot die tijd. 29 Februari vliegen we via Qutar terug naar Amsterdam. 1 Maart landen we weer in Nederland.

1. Tony:
    9 februari 2024
    Wat vliegt de tijd. Over 3 weken is het alweer voorbij. Geniet nog volop van de resterende weken.
  2. Nancy Van Oss:
    9 februari 2024
    Maar toch Thea ondanks dat wij er niet mee zijn opgegroeid doe je het toch maar en jullie komen er toch wel . Een hele uitdaging dat wel met de nodige tegenvallers. Maar jullie nemen de tijd en heb uiteraard veel aan de vorige reizen . Menigeen zou dit soort reizen willen maar niet durven.
    Die massages heerlijk net als jij mag een hele dag duren 😉.
    Fijne reis beiden nog.

Jouw reactie