Dag 1 & 2 - 30 December 2016 -Schiphol - naar Kuta Bali.

30 december 2015 - Amsterdam, Nederland

Dag 1 & 2 : Vertrek 30 december.- aankomst 31 December Kuta-Bali

Ruben en Marjolein zwaaien ons uit bij de bushalte. We zouden om 16.45 vertrekken. Op Schiphol aangekomen bleek dit een uur eerder, gelukkig waren we op tijd n.m 13.00 uur op Schiphol. Voor ons de eerste keer nieuwe stijl controle Schiphol. Veel beter en sneller. Top. Voor het eerst in "tig" jaar kan ik mijn bergschoenen aanhouden. Goede vooruitgang, het vliegtuig heeft zelfs Wi-Fi. Tijd vliegt.

Paar uurtjes geslapen, gelukkig, dan gaat de tijd sneller, wel veel en vaak turbulentie. De vlucht naar Jakarta duurt 12.45 uur. De vlucht is 12.000 km. en duurt 13 uur. We landen op Jakarta, en hebben daar een tussenstop van 5 uur.  Dan is het nog 2 uur vliegen van Jakarta naar Bali. Om half 8 plaatselijke tijd komen we aan op Denpasar, Bali. De koffers zijn er gelukkig ook, altijd weer fijn ze te zien, na 3 x een koffer kwijt te zijn geweest,

Dan komt het volgende deel een taxi regelen, we willen een bluebird taxi, die vraagt 14 euro voor een ritje van 5-10 minuten, 3 km denk ik. Nou dat is nog duurder dan in Nederland. Maar ze proberen het, het uiteindelijk lukt het voor 7 euro, nog te veel maar ja. We komen bij "DB BALI" in Kuta. Heel basis maar wel airco, fijn voor de eerste nacht even wennen aan de hitte. Overdag altijd 32 graden, hele jaar door 's nachts nooit kouder dan 25 graden. Het is erg rumoerig lijkt wel disco. Even douchen (koud) warm water hebben ze hier niet. Om half tien slapen.( in Nederland is het half 3 - 7 uur vroeger.) We sliepen onder deze deken, de maat van Indische mensen (kort) heb mijn sokken aangehouden. Door de airco was het erg fris vandaar. We gingen half 10 slapen, maar wat een herrie , ze vieren hier ook oud en nieuw, dat wist ik niet Het Nyepi is voor de hindoe's ook met vuurwerk, van 7 uur tot half 3 's nachts . Tot half 3 dommel ik 2X in, maar wordt steeds wakker ondanks de op maat gemaakte oordoppen. Als ik naar de w.c. ga zie ik de 2de kakkerlak, het went nooit voor mij, net zoals muizen en spinnen, ik schrik er toch steeds weer van, maar het hoort erbij. Na