Dag 2 - 29 Maart 2016

29 maart 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Om 3 uur de wekker, en kattewasje, nog even benen bij Ibis hotel cappuccino drinken, en dan 5 minuten lopen naar het busstation knooppunt "Schiphol noord" debootbus gaat dat e hele nacht om de 10 minuten, als weer aan komen lopen komt er net een bus aan, en kunnen weer gelijk mee, 6 minuten staan we op Schiphol Airport, heerlijk, ideaal. Wat een rust op Schiphol, meestal vertrekken weer overdag, maar s nachts is er niks te beleven, en dooie boel. De controles zijn iets scherper na de aanslag 22 Maart, zo worden alle stekkers,batterijen enz uit de handbagage gecontroleerd . 6 uur boarden rOm 5 uur in ons hotel "City Star Hotel" een overnachting kost 200 euro. Via booking. Com € 50,- per nacht we blijven hier 6 nachten . Om 6 uur gaan we met de metro naar "Al Ras" we gaan naar de Spice & Goud souk, niet normaal ze verkochten zelfs een complete jurk van goud. We moeten wel "tig" keer de weg vragen. We gaan ook met de Abra ( watertaxi ) dat gaat allemaal vlekkeloos gelukkig, de overtocht kost 1 dirham = 0,25

Nog verhaal van taxi chauffeur: bij het vliegveld wordt ons de eerst volgende taxi toegewezen, de chauffeur zegt : good afternoon en dat is ook het laatste wat hij zegt. Het eerste verschil met Indonesië, we genieten hiervan, héérlijk rust.

Het vliegtuig zit half vol, we hebben met z'n tweeën 3 stoelen en later heb ik 3 stoelen, Johan ligt ook te slapen op 3 stoelen, geweldig, we komen uitgerust aan,

De kamers bij hotel zijn erg ruim, 2 1 persoons beden, we konden een 2-persoons bed krijgen, maar die was boven 1 van de 4 nachtclubs in de kelder van het hotel, dus dan maar op de 7 de verdieping. Nog geen extreem hoge gebouwen gezien. Daarvoor moeten we in ander gedeelte zijn van Dubai.