Dag 24 - 20 April 2016

22 april 2016 - Mestre, Italië

Dag 24 - 20 April 2016
5 uur gaat de wekker, het is donker, maar ik wil zien hoe we Venetië binnen varen, en ik ben niet de enige, zo'n 200 man staat te kijken. Daarna ons laatste ontbijt op het schip. Om half 9 gaan we van het schip af. Jammer.... maar aan alles komt een einde. Johan vond het na Santorini ( dag .. ) saai worden, ik had hier geen last van. We nemen een taxi. 45 euro naar ons hotel, we zitten in Mestre, dit ligt op 20 minuten met de bus buiten Venetië. Het is daardoor rustig, betaalbaar, en minder gezeul met koffers, in Venetië zelf gaat alles met de boot en lopend. We gaan half 11 naar Venetië. We hebben een 3 dagen pass gekocht bij het hotel, ons hotel het "Club Hotel" we blijven hier 3 nachten voor € totaal. Het is een prettig hotel, bus voor de deur, fijne zitruimte met goede GRATIS Wi-Fi ( eindelijk )In de bus kan je geen kaartjes kopen, de buschauffeur is helemaal afgeschermd, je kan amper een vraag stellen over de halte waar je uit moet b.v. Heen ging perfect, zowel bus als boot, terug weer een overstap gemist, maar gelukkig gaat de bus elke 10 minuten.  Venetië is heel apart, het water in de grachten is 5 meter diep, en de huizen zaken elk jaar 1cm. Elke winter overstroomt een groot gedeelte van Venetië, dan moet je kaplaarzen meenemen. Nu is het prachtig weer. Perfect. 18 graden, zonnig, strak blauwe lucht, kan niet beter, goed om te wandelen, we gaan naar het S. Marco plein, en soort combinatie van De Dam in Amsterdam, met veel duiven, en het Kurhaus van Scheveningen. Super mooie beelden en schilderingen. Prachtig. Half 4 bij hotel, slapen tot 6 uur. Eten bij " " een grote "steak". Even internetten, en half 11 slapen.