Dag 21 - 19 Januari 2016 - snorkelen met 15 manta's

19 januari 2016 - Meos Mansar, Indonesië

Dag 21 - 19 Januari 2016

Om 4.00 uur naar de w.c, ik neem de duiklamp mee, daarna kan ik niet meer slapen. Ik ga even appen met Holland, en tot mijn verbazing heb ik internet, ik zoek snel even iets wat ik nodig heb. Rond 7 uur ontbijt, pannenkoeken. Na het ontbijt met Gordy en Markus snorkelen met 15, (limabelas ) Mantas wat een joekels. Prachtig, ze raken mij met hun vinnen, dat voelt rubberachtig, en hun staart is net een stok zo hard. Erg super ervaring, helaas kan Johan niet mee, zijn voet is opgezwollen, en hij kan er weinig druk op hebben. Daarna snorkelen bij mike's point ( de nr 4 voor Gordy ) We zouden ook nog naar Friwen, maar er is regen en wind op komst, dus varen weer terug naar Sawinggrai, om 3 kleine kreeften te kopen, RP100.000 per stuk,  ze worden vers uit zee gehaald.Dus vanavond exclusief diner met kreeft. Terwijl we de kreeft kopen, begint het zacht te regenen. Met de lunch weer terug. De mie die we hebben vind ik erg smaakvol, lekker pittig gekruid. Na het eten lekker douchen, ik pak en lege literfles vul die met heel warm water, en mix het tijdens het douchen met koud water uit de ton. Dan ga ik boodschappen doen, de eerste supermarkt is de tandpasta uitverkocht (finish) de tweede heeft ook niet meer, maar de derde supermarkt wel.Blog maken in de hangmat. De familie Nomensen ( Pak ) man, vrouw en 2 kinderen gaan in de boot vis vangen voor hun diner. Wat een leven hier, alleen het geluid van de vogels, en gezoem van de vliegen en muggen, hoor je hier, en af en toe een boot. Dit is echt vakantie vieren. Ik kijk hoe Gordy de kreeft, dood en in stukken hakt. Na het diner krijgen we de kreeft, die is verrukkelijk. Dan naar bed.