Dag 21 17 April 2016

22 april 2016 - Venetië, Italië

Dag 21 - 17 April 2016
Wekker 6.45 uur. 7 uur ontbijt, 8 uur gaan we met Fran(ces) en Hoe ( Toronto-Canada) naar Athene, Griekenland. 15 minuten lopen, dan met de trein + metro naar  Athene, kaartje kost voor 24 uur € 4,50 metro -trein -tram. Terug alleen met metro. En laatste 15 minuten lopen, Fran heeft een "fitbit". We hebben 23.000 stappen gezet, en 21 trappen gelopen.We gaan ergens koffie drinken, bij "De Plaka" , het is een rustige zondagmorgen. Ik neem een hete witte chocolademelk. Echt zalig !!! We bekijken de bibliotheek ( ruïne ) badhuis, parlement met wisseling van de wacht, precies op tijd, beter kon niet. Nationaal tuin (national garden ) "Hadrian's arch" , Temple of olympian Zeus", Olympisch stadion, het " New Acropolis museum". ( alleen de buitenkant, en door glas heen kan je wat archeologische vondsten zien.
Rond 2 uur gaan we terug. 2 gasten uit ons groepje zijn beroofd door zakkenrollers, een echtpaar, beiden creditcards/geld enz kwijt. Wij werden goed gewaarschuwd door de vrouw die de kaarten verkocht, onze rugtassen op de buik te dragen. Ook doen we geld aan de binnenkant van de tas achter speciale rits. Nog even een half uurtje internetten in de terminal. Om 3 uur weer op het schip. Zonnen het is heerlijk op dek, 27 graden vandaag, prefect. 6 uur diner. We hebben nu een vaste tafel, erg fijn. Om 9 uur naar de show, een grappige magic act, die de draak steekt met Hans Klok, al zijn acts
zijn mislukt, onbeholpen, maar erg grappig. Om 22.15 uur en lucht acrobatiek show, erg mooi, maar wel erg kort, denk hooguit 15 minuten. Dit was onze laatst dag aan land.