Dag 12: 7 Augustus

8 augustus 2019 - Bærum, Noorwegen

Dag 12: 7 Augustus 2019

Route : Hamar - Oslo = 125 km.

Vroeg wakker in Hamar. 6.30 uur, hoef pas 7.15 op te staan. De Wi-Fi van het hotel staat ook nog niet aan? Vandaag gaan we een klein stukje rijden naar Oslo. 125 km. Daar wordt de bus 45 uur stil gezet, wettelijke rusttijd. Alles is prima, maar het liefst zou ik vrijdag het vliegtuig pakken. De lange bus reizen wordt ik een beetje zat. 6660 km totaal in 13 dagen. Pfttt. Een enkeltje kost € 141,- . We gaan 9 uur rite jden. We worden om 11 in Oslo uitgezet.  Berno rijdt dan verder om aan zin wettelijke rust van 45 uur te beginnen. Wij mogen tot 14.00 uur in Oslo centrum ons vermaken. In 2 uur komt er een chauffeur van Noorwegen met een Nederlands-  talige gids, zij laat ons de springschans van Oslo zien. Ik koop als souvenir nog een paar sloffen, voor de winter. We bezoeken ook nog een tuin met Beelden. We moeten mee, maar het is niet ONS ding..... Wij houden van natuur, en niet van cultuur. Dat is een nadeel van een groepsreis. Om 17.15 uur bij hotel.  19.00 Diner. 21.30 uur slapen.

Oslo is de hoofdstad en grootste stad van Noorwegen. Het is ook de naam van een provincie en gemeente; de gemeente en provincie Oslo overlappen elkaar volledig. Oslo heeft circa 658.390 inwoners en is gelegen in het zuidoosten van het land, aan het begin van de Oslofjord. Wikipedia

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nancy Van Oss:
    8 augustus 2019
    Lekkere warme sloffen maar die 45 uren in n bus , gebroken kom je daar vandaan.
    Warm km afgelegd in zo een tijd en een hoop memories dat wel.
    Goede reis terug Thea en Johan
  2. Thea en johan:
    11 augustus 2019
    Nee Nancy de bus (chauffeur) moest 45 uur stil staan. 6.653 km afgelegdin 12 dagen 3 dagen rust.
  3. Ineke:
    8 augustus 2019
    Lekkere warme sloffen idd, veel km afgelegd, maar wel weer een ervaring rijker
  4. Thea en johan:
    11 augustus 2019
    Ja die sloffen al uitgeprobeerd. Héérlijk. En idd de wisselende landschappen en vergezichten, de moeite waard van deze 6.653 km. Heel veel km.