Dag 12 - 13 Januari 2024

13 januari 2024 - Klungkung, Indonesië

Dag 12 -13 Januari 2024

8.00 uur. Ontbijt. Nasi goreng, "by far" de lekkerste op Bali. Alles wat er hier eten is bijzonder lekker. Na het ontbijt nog een strandwandeling,  er liggen veel Jukungs op het strand. Er zijn hier bitter weinig toeristen. Naast onze luxe resort ligt een nog luxer resort "for adults only" 1 overnachting daar kost €308,- . Nog 1x genieten van de infinity pool bij " The Kirana" Nog even wat eten  dan willen we een "Gojek-car" (uber) bestellen, 2 pogingen mislukken, dus zijn we genoodzaakt om de taxi van het hotel te nemen voor 575.000 € 34,- voor 34 km. Niets aan te doen das het nadeel van minder toeristische gedeelten. Het blijft een gok. We zijn na 6 jaar 2 maanden intensief reizen/rondtrekken door de wol geverfd. Er zitten altijd mindere locaties tussen zoals ook locatie nu in Amed. 8 jaar terug was Amed een slaperig vissersdorpje, nu is het kuta nr 2. Echt vreselijk van 4 bungalows naar 40/80 ??? Niet normaal. De hele straat is vol gebouwd, links en rechts. Er is zelfs een "JFC" - bij ons KFC. Nee niets meer authentieks meer aan. We hebben hier 4 nachten geboekt, omdat we het zo'n leuk plaatsje vonden. Het was vlak voor onze homestay 1 grote bouwput, ze waren nieuwe trottoirs aan het leggen, met drilboren in de weer. Verkeerd gegokt.
Nooit meer naar Amed. KLAAR !!! We gaan weer eten bij "Enak" bruschetta en springroll waren "vlak" - smakeloos. De nasi campur was erg lekker. Milkshake was "habish" (op) gek wordt ik er van. Dan nemen we niets. Geen drinken. Terug op de kamer begint om 9 uur hele harde bonk-bonk muziek. Johan zegt: "We  nemen ons verlies,  dit ga ik niet vol houden, we gaan morgen weg." We gaan het morgen beleven. Zou ik graag met gierende banden weg willen. Haha. We hebben nog 2 accommodaties geboekt. Dan naar Kuta - Maleisië - Kuta - Flores, dan willen we eens ter plekke gaan boeken. Kijken hoe dat werkt in de praktijk ???

1. Nancy Van Oss:
    13 januari 2024
    Prachtige foto’s mijn bloed 🩸 gaat borrelen .
    Niks verkeerd en geen € 308 per nacht . Jammer van dat Uber gebeuren maar jullie zijn er op voorbereid . Kijk uit naar jullie volgende blok en foto’s TAKE CARE Johan en Thea.