Dag 3: Turku - Oulu Finland

30 juli 2019 - Oulu, Finland

Dag 3:
Route: Turku - Oulu, 650 km.
Weer: 20 graden, ochtend zonnig,  middag bewolkt, nog wat regen rond  5 uur.  Bij aankomst in Oulu is het 12 graden.

Om 4.00 gast de wekker ( Finlandse tijd = 1 uur later) om 5.00 staan we voor de deur van de ontbijtzaal. Het blijkt dat het ontbijt nog op Zweedse tijd wordt geserveerd. Nog 1 uur wachten dus, toch gaat de eetzaal na 15 minuten open. Om 6.15 rijden we weg. Finland bestaat uit 196.000 meren, niet te geloven. Stop 8.30 uur. "Tampere-Keskus". Keskus betekent centrum. We gaan even fruit en brood halen bij de Lidl. 10.30 verder naar Jyväskyla met 100.000 inwoners. Finland is 9x groter dan Nederland. Om 13.00 1 uur pauze in Äänekoski Om 16.30 uur pauze in Pyhäjärvi. In Pyhäjärvi is het nog maar 16 graden,  wel zonnig.  Het wolkendek is een beetje wisselend,  maar de hele dag is het droog. Om ..... uur in Oula waar we de eerste nacht in een hotel slapen. En we onze koffers voor het eerst open maken. Weer hebben de eerste 2 nachten uit de rugzak geleefd. We slapen in Scandic hotel. Prijs normaal 125,- per nacht inclusief ontbijt. Half 8 diner-buffet. Pittige goulash soep,  vis,vlees, aardappels, salades. Koffie met chocolade cake na. Ze hebben geen cappuccino tot nu toe,  wel chocolademelk (oplos-poeder). Na het eten 21.00 uur naar de sauna, 70 graden.  gratis. Tot 22.00 uur. Nog even wat worst gegeten op de kamer. En Limoncello. 23.15 uur slapen.

1. Nancy Van Oss:
    30 juli 2019
    Dat is vroeg uit de veren! Ook N Lidl in de buurt nooit weg. Jammer voor de cappuccino misschien komt die nog wel. Fijne reis.
  2. Ineke:
    30 juli 2019
    Die cappuccino komt echt nog wel een keer, veel plezier daar